Felhívás tehetségsegítő tanárok ajánlására
Az Ericsson Magyarország Kft. 2016-tól kezdődően nemcsak 8 kiváló pedagógust díjaz összesen 2 000 000 forinttal, hanem egy kiváló iskolának is támogatást nyújt 500 000 és 1 000 000 forint közötti értékű eszközvásárlással. Az „Egy álom megvalósul” pályázatot az adott évben Ericsson-díjnyertesek iskolái nyújthatják be – e pályázat kiírására a díjazottak személyéről szóló kuratóriumi döntést követően kerül sor (2016. május 2-án).
Pár gondolat Varga Tamás matematikai tehetséggondozásáról
E blogon jelent meg nemrégen, hogy Varga Tamás szellemisége a közelmúltban Magyar Örökség díjat kapott. Az oklevelet Varga Tamás két gyermeke (Varga Zsuzsa és Varga György), és a „Varga Tamás Tanítványai Emlékalapítvány” kuratóriumának elnöke (Pálfalvi Józsefné) vette át a Magyar Tudományos Akadémia dísztermében.
Az 1987-ben elhunyt Varga Tamás az Országos Pedagógiai Intézet Matematikai Tanszékének főiskolai tanára volt, akinek munkásságát 1980-ban Állami Díjjal is jutalmazták.
A Varga Tamás által vezetett csoport olyan matematikatanítási módszert dolgozott ki, amellyel – ha a tanító értette a dolgát – a gyerekek szerették a matekot. (És tudták is!) Hasonló érték és magyar örökség, mint mondjuk a KöMaL. A matematika nem lehet idomítás jellegű szürke gyakorlás. Az eredménye annak csak unalom, utálat lenne és nem tudás!
H.J.
Magyar Örökség díjas matematikus tehetségsegítő
Varga Tamás szellemisége a közelmúltban Magyar Örökség díjat kapott. Az oklevelet Varga Tamás két gyermeke (Varga Zsuzsa és Varga György), és a „Varga Tamás Tanítványai Emlékalapítvány” kuratóriumának elnöke (Pálfalvi Józsefné) vette át a Magyar Tudományos Akadémia dísztermében.
Az 1987-ben elhunyt Varga Tamás az Országos Pedagógiai Intézet Matematikai Tanszékének főiskolai tanára volt, akinek munkásságát 1980-ban Állami Díjjal is jutalmazták.
Varga Tamás a világban megjelenő új irányzatok tanulmányozását követően kezdeményezte és irányította azt a komplex matematikatanítási kísérletet, amely két és fél évtized alatt egy egységes, hatékony pedagógiai rendszerré vált. Az óvodától az egyetemig valamennyi szinten átformálta a magyar matematikatanulás, matematikai nevelés és általában a pedagógiai munka kultúráját.