Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Kedves Látogató!

Az itt található Tehetség Blogot 2015 elején a TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001 Tehetséghidak Program alatt meghirdetett, Tehetség Hónapja elnevezésű programunk hívta életre. Számos tehetségponti beszámolónak adott helyet ez a felület, és később a Matehetsz által megvalósított további projekteknek is megjelenési lehetőséget biztosított. A Magyar Templeton Program résztvevői, majd az EFOP 3.2.1 Tehetségek Magyarországa tutoráltjai is közöltek itt rövid élménybeszámolókat.

A blog új bejegyzéseket már nem fogad, de tartalmát itt megőrizzük.

Amennyiben a Matehetsz aktuális tevékenységeiről tájékozódni szeretne, kérjük, keresse föl a tehetseg.hu portálunkat, illetve a matehetsz.hu oldalt.

INVOLEN - kincskeresés, játék és nemzetközi siker

INVOLEN - kincskeresés, játék és nemzetközi siker

Krajnyák Péter · 2015. október 3. 08:47

A Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola, 2014 decemberében jelentkezett egy versenyfelhívásra, ahol a feladat egy helybázisú játék készítése volt a cél. Egy elég sajátságos úton, de elkészült a játék, amely Magyarországon az első helyezést érte el. Kincskeresős, QR-kódos, virtuális kalandjáték túrázással egybekötve. A magyarországi döntő eredményeként a csapat kijuthatott Firenzébe, a nemzetközi döntő helyszínére. Öt országból összesen 74 játék készült el, ebből iskolánk játéka a 4. helyet érte el.

Az INVOLEN a generációkon átívelő tanulás folyamatát jelenti. Tanulóink együttműködtek az idősebb generációk tagjaival. Egy nagyon összetett történetet és egy még összetettebb játékot sikerült készíteniük. A játék története egy 1567-es török hadjáraton alapul, amelynek során Megyaszó elpusztult. Egy másik történet szerint egy gazdag nemesember elrejtett egy láda kincset valahol a Hernád – folyó közelében. Ezt a két történet összegyúrva született meg a játék története: a kincsesládát Hasszán pasa megtalálta, azonban sehogy sem tudott hozzáférni a kincshez. Ezért egy csapatot küldött a kulcs megtalálására. Jelen esetben a kulcs egy jelszó, a kincs pedig egy jelszóval védett tömörített állomány.

A játék a QR kódokon alapszik. A QR kódokban kérdések és válaszlehetőségek találhatóak. A helyes válasz betűjelét le kell jegyezniük a résztvevőknek, mert ezek a betűk fogják adni a jelszót a tömörített állományhoz. A QR kódok egy – egy kulcstartóba kerültek, a csapat megpróbált kialakítani egy időjárásálló kivitelt. Amikor az Involen csapat kihelyezte a településen és a Hernád közelében a kódokat, a koordinátákat is le kellett jegyezniük. Ez alapján készült el később a kincsestérkép. A játék fontos eleme még a video adatbázis. Ez az adatbázis ill. a játék leírása, története megtalálható a játék blogoldalán: involenmegyaszo.blogspot.hu

Ha az érdeklődők letöltik a telefonukra, tabletükre az ajánlott alkalmazásokat, valamint a video adatbázist, a játék teljesen OFFLINE, azaz Internet nélkül is játszható. A kulcstartókban lévő kérédések az előző állomáson megnézett videókra vonatkoznak.

A játék adaptálható, erre bizonyíték a VIII. Szerencsi Csokoládéfesztivál is, ahol a játék, direkt erre az alkalomra átmódosított változatát használta a csapat. Azóta már túl vannak egy előadáson is, amit Krajnyák Péter a Nyíregyházi Főiskolán tartott 2015. szeptember 30-án az intézmény pedagógusai, hallgatói előtt. Erre az alkalomra is készítettek egy külön játékot.

A játékot szeretnék nemzetközileg is elismerté tenni. Próbálkozások folynak Új-Zélandon, valamint az Amerikai Egyesült Államokban. Remélhetőleg megtetszik a játék a külföldieknek is.

A legfontosabb dolog azonban, hogy a csapatot nagyon összekovácsolta az együtt töltött idő. Már a játék továbbfejlesztésén gondolkodnak. Szeretnék minél több emberrel megismertetni.