Menü megnyitása

Kedves Látogató!

Az itt található Tehetség Blogot 2015 elején a TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001 Tehetséghidak Program alatt meghirdetett, Tehetség Hónapja elnevezésű programunk hívta életre. Számos tehetségponti beszámolónak adott helyet ez a felület, és később a Matehetsz által megvalósított további projekteknek is megjelenési lehetőséget biztosított. A Magyar Templeton Program résztvevői, majd az EFOP 3.2.1 Tehetségek Magyarországa tutoráltjai is közöltek itt rövid élménybeszámolókat.

A blog új bejegyzéseket már nem fogad, de tartalmát itt megőrizzük.

Amennyiben a Matehetsz aktuális tevékenységeiről tájékozódni szeretne, kérjük, keresse föl a tehetseg.hu portálunkat, illetve a matehetsz.hu oldalt.

Olasz mindenkinek!

Olasz mindenkinek!

Hásás Dóra · 2015. április 26. 11:13

A mai alkalommal 2015.04.21-én a Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium emelt olaszóráján vehettem részt. Az iskolánk már több éve biztosít a PSG-s diákok számára emelt óraszámú oktatást számos területen, mint például: a matematika, a fizika, a biológia, a történelem és az idegen nyelvek. Ezeket az órákat olyan tanulók veszik fel, akik egyes tantárgyakkal sokkal mélyebben, részletesebben akarnak foglalkozni, legyen az a továbbtanulás vagy a tudás utáni vágy miatt. Ha valaki felveszi ezt, az azt jelenti, hogy emelt óra számban tanulja az anyagokat, illetve a középszintű érettségi mellett az emelt érettségire is párhuzamosan felkészít. A 12. évfolyamban már van lehetőség ennek igénybevételére, és ha lehetőségünk és lelkesedésünk is megvan, folytathatjuk a 13. évfolyamban is.

Olaszra olyan diákok is jelentkezhetnek, akiknek még nincs elég előzetes tudásuk, de éreznek annyi ambíciót, hogy felzárkózzanak és a csoporttal együtt haladjanak. Mint most is, az emelt olaszt a keddi napon Kocsorné Kovács Bernadett tanárnő tartja a 6. és 7. órában. A tanárnő lelkesedéssel és nagy energiával vág bele az anyagba, ami nagyon ösztönző számunkra. Mindemellett családias légkört biztosít számunkra. Mint a csoport tagja és most megfigyelője is, számomra ez abban nyilvánul meg, hogy diákjaival közvetlen, humoros és törekszik nem egy egyszerű tanár-diák kapcsolatot kialakítani közöttünk, hanem ember-ember közöttit.

Mindemellett tanárnőnk kedvessége a végtelenségbe képes nyúlni, hiszen ha látja, már totál fáradtak vagyunk az óráján, ő akkor is képes belőlünk még valamennyi teljesítményt kihozni. Igyekszik mindig más perspektívából megközelíteni a tanultakat, a nyelvtant, ami az olasz nyelvben a legmegerőltetőbb, hiszen a logika az, ami hiányzik belőle és úgymond érzéssel kell tanulnunk. Mivel az iskolában a legtöbb diák más nyelveket is tanul, Kocsorné tanárnő párhuzamokat állít fel más nyelvekkel. Például egyes olasz nyelvtani jelenséget a némettel hozza összefüggésbe.

Az órák persze nemcsak a tömény száraz anyagból állnak, hanem megismerkedünk az olasz szokásokkal, ételekkel, zenékkel és érdekességekkel. Ezeknek köszönhetően az érdeklődésünk mindig aktív és így könnyebben megy a nyelv elsajátítása.

Összességében elmondható, hogy megéri az olasz nyelvvel foglalkozni, mivel nemcsak a továbbtanulásban jelent pluszpontokat, hanem a mindennapi életünkben is kamatoztathatjuk. Manapság fontos a nyelvek ismerete, és éppen ezért kell minden adandó alkalmat kihasználnunk, mint az emelt olasz órákat is, hogy elsajátíthassuk és gyakorolhassunk.